The Flemish Agency for Integration (AGII) wanted to convey its fundamental values to newcomers in an accessible way. To do this, it chose to collaborate with Epyc on a series of 7 informative and inspiring videos. Our team worked closely with AGII to develop scripts, record videos and develop animations. This resulted in visually appealing and educational content. The videos help newcomers understand and embrace the basic principles of Flemish society, and are used during information meetings and integration courses.
To further shape the Social Orientation course, AGII wants to bring the 7 fundamental principles that are crucial for a better understanding of society to the attention of the students. The videos serve as course material and are incorporated into online learning modules. Algebra en Geometrie, ontwikkeld in samenwerking met de VDAB, pakken we die problemen aan. Met een slimme mix van theorie, interessante voorbeelden en interactieve oefeningen begeleiden we cursisten door de fundamenten van algebra en geometrie.
Wist je dat schippers eeuwenlang hun positie bepaalden door de hoek tussen de zon en de horizon te meten? Bovendien gebruik je goniometrie telkens wanneer je met Shazam naar een liedje zoekt? Wiskunde is overal, je ziet het alleen niet altijd.Dat maken we in deze e-learning duidelijk met korte animatievideo’s: luchtig, herkenbaar en prikkelend. Elke module start met een video waarin we het thema aankondigen. Daarbij lichten het thema toe, koppelen het aan het dagelijks leven of delen interessante weetjes. op die manier activeren we voorkennis en wordt de leerstof minder droog en veel relevanter.
.png)
.png)
Akkoord, er is niet altijd een spectaculaire toepassing of een interessant wist-je-datje. En geforceerde "realistische" voorbeelden? Integendeel, die werken vaak averechts. (Serieus, waarom zou je 173 watermeloenen kopen?)
In plaats van krampachtig te entertainen, focussen we op waarom het onderwerp belangrijk is:
De benadering motiveert veel meer.
%20(1).png)
After a detailed briefing by AGII to clarify the specific goals and expectations of this project, it was decided to develop 7 videos which were then be incorporated into an interactive e-learning. Taking into account the target group and the challenges mentioned above. instructievideo’s worden abstracte concepten zoals de stelling van Pythagoras begrijpelijk. Bovendien ontwikkelden onze instructional en visual designers de video’s met oog voor detail. En het handige aan de e-learning is dat je ze kan herbekijken zoveel je maar wil.
.png)
.png)
Stel, je maakt een oefening over de stelling van Pythagoras en je bent niet zeker of je je de formule nog goed herinnert. Helemaal terugklikken naar het begin van de e-learning zou vervelend zijn. Daarom ontwikkelden we geheugenkaarten: overzichtelijke samenvattingen met de kerninformatie over elk thema. Je kan ze op elk moment in de module openen. Dat is heel wat frustratie uitgespaard!
Een van de uitdagingen in dit project was om de stap van theorie naar oefeningen vlot te laten verlopen. Daarom werken we met een toenemende moeilijkheidsgraad. Bovendien worden de opdrachten niet alleen inhoudelijk complexer, maar bouwen we ook stap voor stap de begeleiding af.Benieuwd naar onze Algebra en Geometrie e-learnings? Ze zijn beschikbaar via de website van de VDAB. Ontdek ze via de links hieronder:
Wil je nog meer inspiratie opdoen? Lees hier meer.
Let's talk! We'd love to tell you more.